Rapporter från bakkatalogen

Hej på er alla där ute i etern. Hur går det för er i Kampen mot bakkatalogen? Har ni lyckats få in några fraggar i ugnen eller gräddat några framgångar?

 

Skämt åsido så har vi nu passerat första kvartalet för 2019 och det är dags för en mer matig rapport från Gårdagsgejmern själv. Här finns inte så mycket mer småprat att preppa med, så vi tar vid där senaste inlägget ebbade ut direkt.

 

Kort efter senaste inlägget (eller kanske strax före) klarade jag AER: Memories of Old, ett svenskutvecklat spel som jag borde skrivit ett längre inlägg om för länge sedan. Studion Forgotten Key har nämligen i princip splittrats och utvecklarna rört sig mot andra ambitioner (dock fortfarande inom spelundustrin). Som svansång kanske det inte är ett magnum opus direkt, men jag hade kul med det. Ett pluspoäng till mig!

 

 

Som AER landade i kundvagnen, så gjorde ock tvenne spel. Efter det jag böt Nintendos gyllne mynt mot ytterligare en kvartett, varav samtliga stå orörda kvar.

 

 

När min Gamecube-PC-Switch-adapter från 8BitBros landade i brevlådan så gjorde jag slag i saken och klarade lite fler spel. Mario Kart 8 Deluxe är på god väg mot att bli maxat. Frågan är om det räknas till pluspoäng när jag inte räknar det till minuspoäng för tillfället. Jag klarade även lite weabo trash i mitt Steam-bibliotek, men råkade också införskaffa ett ännu orört run 'n gun vid namn Bullshot. Två steg fram och ett tillbaka.

 

Sedan kom Humble Bundle 20. Minus fem poäng till (det skulle ha varit två, men jag råkade hamna en tier upp eftersom jag är så generös).

 
 

 

Varvat kommer till räddning

 

Jag klarade mo slutet av mars Kirby's Exra Epic Yarn på 3DS. Strax före skrivande stund hundraprocentade jag det dessutom. Kort därpå klarade jag ett annat spel från Good Feel, nämligen Yoshi's Crafted World. Troligtvis kommer jag att maxa även detta rätt snart, så här är det plusminus noll åtminstone.

 

I Switchens eShop har jag gjort en liten räd också. Jag snubblade över Snow Battle Princess SayukiNintendolife och såg att det var 50 % rabatt om man förköpte, och varför inte? Spelet kostar skjortan fysiskt (borde kanske rentutav ha skrivit om det i spel jag ångrar att jag inte köpte, för det var ett ”bargain bin”-spel mitt under Wii-eran). Det vore värt 150 spänn också, men där någonstans går gränsen. Efter Sayuki släpptes svenskutvecklade Mechstermination Force. Det blev en kort, men intensiv kärleksaffär och jag njöt minst lika mycket som jag svor åt det.

 

 

Allt som allt så ligger jag nu på 15 klarade spel och 23 införlivade, vilket ger mig totalt –8 poäng. Bra kämpat, men ändå vinner hoarderbeteendet detta kvartal. Bättre lycka nästa!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yesteryear Gamer

Spel kommer och går – backloggen består

RSS 2.0