Bakkatalogskampen 2019: Jag är en digital hoarder

Det går inte så värst bra för mig när det kommer till att tackla backloggen just nu. I vanlig ordning fick jag en stark start där de sista spelen från 2018 blev färdigspelade (och därmed räknas till 2019 års pluspoäng), men det blev också snabba minuspoäng. En recensionskod här, någon försenad julklapp där och en Steam-rea senare så var jag redan uppe i åtta införskaffade spel i år. Sedan kom bomben: nya guldmyntsbelöningar på My Nintendo! Eftersom jag inte hade ett enda av dem sedan innan så blev det ytterligare påhögläggning, om än digital sådan. Som körsbäret på toppen gav GoG bort Distraint härom veckan. Allt som allt så medverkar dessa till totalt tolv minuspoäng. Men hur ser det ut på plussidan?

 

Jodå, plussidan har faktiskt lite inlägg den också. Den som läser mina recensioner på Varvat vet att jag jag klarat av såväl Forgotton Anne som OutRun AGES och nyversionen av Bowser's Inside Story i år – och det är inte allt. Picross-spelen jag skrev om för ett drygt kvartal sedan börjar äntligen bli färdiga. Jag har dessutom fått lite tillfälle att klara av ett par mindre spel (mer om det senare). Allt som allt är det nu sju pluspoäng. Totalen är alltså fortfarande fem minuspoäng, men här finns potential!

 

Det vackra med allt det här är att jag inte har köpt ett enda fysiskt spel i år – ännu. Jag har kompletterat ett Mickey's Racing Adventure med en ny och riktigt fräsch kartong och jag har bjudit hem spelmusik på CD(!), men inte ett enda fysiskt spel har landat i brevlådan – ännu. Vi får väl se hur länge detta håller i sig (antagligen inte länge eftersom jag just jinxade det), men fram tills dess känner jag mig rätt så nöjd i rollen som digital spelhamstrare.

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yesteryear Gamer

Spel kommer och går – backloggen består

RSS 2.0