Loadings backloggutmaning 2019!

Anno 2018 lyckades jag klara inte mindre än 28 spel totalt. Det är i snitt lite mer än ett spel varannan vecka, vilket kanske inte känns som den bästa siffra för en gejmer. Nu är i och för sig spel långt ifrån mitt enda intresse, men det är ändå med en gnutta besvikelse jag får begrunda den här statistiken.

 

Här kommer Loading som en räddare i nöden med en trevlig liten (plagierad) utmaning kallad Kampen mot bakkatalogen (va, någon som försvenskar mer än vad jag gör!?). Denna utmaning har i essens tre regler: Klara ett spel i din bakkatalog och du kammar hem ett poäng, köp ett nytt spel och du förlorar ett poäng, skaffa så många poäng som möjligt.

 

Ett bakkatalogiserat spel är alltså vilket spel som helst som en äger och antingen inte har spelat eller spelat ut ännu. Ett nytt spel är ett spel som en inte redan hade i sin ägo och som på ett eller annat vis hamnade där (gratisspel, recensionskoder, gåvor och prenumerationsexemplar inkluderas – inte bara faktiska köp).

 

Jag är, kort sagt, fett på! I skrivande stund har jag hunnit med tre spel för i år: Mario's Super Picross (3DS; jag klarade av hela Mario Mode), Forgotton Anne (ett av sluten) samt Ori & The Blind Forest. Alla tre är ”gamla” spel som jag ägt sedan åtminstone förra året och ger mig alltså +3 poäng direkt. Sedan ropade jag hem ett gratisexemplar av A Story About My Uncle så sent som för en timme sedan och åker på ett minuspoäng. Så, två veckor in på 2019 och jag står på två pluspoäng. Vad har ni för ställning? Är ni med på att slakta bakkatalogen!?

C
2019-01-29 @ 16:51:11

Kul grej! Personligen tycker jag att AC borde ge ett mångsiffrigt antal minuspoäng då jag inte kommer att spela något annat på ett år när det väl släppts. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yesteryear Gamer

Spel kommer och går – backloggen består

RSS 2.0