2018: Summeringar och nya målsättningar

Som så ofta förr så har det gångna året varit blandade fram- och motgångar för mitt spelintresse. Jag har nog haft min största kreativa textproduktion någonsin, inte minst vad gäller spel. Men det är långt ifrån allt. Här tänkte jag sammanfatta 2018 i relativt korta drag och blicka framåt mot 2019 – ut med det gamla och in med det igen!

 

 

2018 i ett nötskal

 

Under senare halvan av 2018 började jag skriva för Varvat. Detta måste vara det största som har hänt min textproducerande sida på evigheter (och då har jag ändå hunnit med två skrivarkurser under året!). Varvat är ett skönt gäng med många duktiga ordsmeder och jag ser fram emot att bidra med många fler bokstavskonstellationer i publikationen.

 

I somras spenderade jag massor av tid med ett par riktiga kvalitetslir. Shadow of the Colossus på PS3 stod för många sena, varma nätter under maj och juni, medan Octopath Traveler svalde den lilla semester jag sökt. Som för att runda av det hela kom Mario Tennis Aces någonstans där emellan och var … helt okej. Kanske dags att starta upp det igen och faktiskt prova hur mycket stryk man får online.

 

2018 har varit ett år som fått mig att hålla mig någorlunda a jour med spelutbudet överlag. Det var länge sedan jag köpte så här många spel redan på släppdagen (Octopath, Mario Tennis, PoGoEevee, Mario Party, Luigi's Mansion, Starlink, Smash) och det är väl med lite blandade känslor när man sedan ser samma spel säljas för en bråkdel av priset en knapp månad eller två senare. Nåja, Nintendo-spelen består ju i största allmänhet, så det är synd att klaga.

 

 

2019 i målsättningar

 

Vad 2019 har i kikaren har jag faktiskt inte så hemskt bra koll på. Släppscheman jag kollat upp försvinner lika snabbt ur snabbminnet som en fluga i ett paddakvarium. Det kan ha att göra med att där inte finns så mycket intressant utannonserat på mina främsta spelmaskiner av intresse och det är väl rätt okej, säger min plånbok om inte annat.

 

Nåväl, i väntan på lite trevliga nyheter har jag tänkt ta itu med min backlogg på Game Boy Advance (jag har tre väntande spel, minst). Retromässigt så är det min främsta målsättning för i år. Det vore även najs att utöka mitt amerikanska N64-bibliotek, men det är perifert. En tredje förhoppning är att lägga vantarna på en bra Scart-switch till min nya retro-setup. Undrar ni vad jag önskar mig så är den här rätt högt upp på listan.

 

Den sista målsättningen är att bestämma mig för mina nischer. Mitt vardagsrum rymmer inte ens alla spel jag har som det är, och att behöva packa ner en massa saker känns oerhört tråkigt. Det är dags att bestämma vart min samling ska fokuseras och kanske, bara kanske göra sig av med lite av det mindre viktiga. Eller vara tråkig och packa ner möget för magasinering.

 


 

Med det sagt, Gott 2019, kära läsare, och god fortsättning!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yesteryear Gamer

Spel kommer och går – backloggen består

RSS 2.0