Väl förspänt före event: Retrogathering 2018

Årets upplaga av Retrogathering går i vanlig ordning av stapeln i Växhuset, Västerås nu i morgon, och undertecknad har varit osedvanligt pepp i år. Mellan Retrospelsmässans återkomst och sådana här lite närmre evenemang så ryms där mycket entusiasmerande. Sedan hjälper det ju att jag har en något bättre ekonomi än vad jag brukar ha inför retromarknaderna – för att inte nämna att prisläget faktiskt är någorlunda stabilt på retrofronten. Kanske har vi alla nyutkomna och allt fler Classics-konsoler att tacka för detta.

 

Inför Retrogathering 2018 har jag förberett en önskelista såväl som begått den absolut största synden, nämligen gjort förköp! Det handlar mestadels om ett par gamla Super Play-tidningar jag spanat på sedan jag spelade Shadow of the Colossus i somras, samt ett GBA-spel. Inga större utgifter att tala om ännu, med andra ord. Önskelistan är däremot en gedigen sådan och rymmer inte mindre än tolv inlägg i detta nu. Vad det vara månde kan väl få förbli en överraskning ett tag till.

 

Förutom min önskelista har vi ju även mina bekantas dito. Där finns ett par prylar extra att hålla utkik efter, och jag hoppas kunna hitta dem alla. I samma andetag: känner någon att de har DS-spel att sälja – pinga mig.

 

Tågbiljetterna är förköpta, förköpen är gjorda, fränderna som kommer att finnas på plats är förvarnade och presspasset ligger och väntar på mig. Med en knapp timmes pendling från mitt hem i huvudstaden så känns Retrogathering i Västerås som den perfekta dagsutflykten. Vi ses väl där?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yesteryear Gamer

Spel kommer och går – backloggen består

RSS 2.0