Karuchi på ärevarv

Lite hoppsan och huxflux har jag gått och blivit skribent. Det har varit lite av en dröm för mig sedan jag började läsa Super Play anno 2002. Skrivna recensioner må befinna sig i en fallande trend, men själv anser jag att speljournalistiken som sådan aldrig har mått bättre, kontroverser som Gamer Gate till trots. Därför är det med generösa doser respekt, förtjusning och glädje jag har tackat ja till att börja skriva för Varvat.se. Uppmärksamma läsare har kanske redan sett mitt namn i en handfull nyhetsnotiser, men matigare texter jäser till sig redan i skrivande stund (med två ute i korrekturstund).

 

Så vad innebär det här för denna blygsamma blogg? Jag vet inte riktigt ännu, men jag är säker på att Yesteryear Gamer kommer att fylla något behov även i framtiden. Om inte annat är det värt att experimentera lite och kanske rentutav posta vissa ämnen i tandem mellan Yesteryear Gamer och Varvat.se.

 

Inom den närmaste framtiden kommer jag att fortsätta göra saker som att besöka och dela med mig av alla höstens evenemang, så som Comic Con nu senast. I slutet av månaden (oj, det är i morgon!) har vi sedan Retrogathering i Västerås, och jag har slipat på en önskelista med godsaker jag ska kika efter (mer om det sen). Som den anhängare av gamla skolan jag är så är såväl papper som penna mina ständiga följeslagare på denna resa som bara blir alltmer spännande.

 

Skulle man nu vilja läsa än mer av mig så skriver jag även recensioner för Nerdevents recensionsblogg där jag får nörda ner mig i animevärlden.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yesteryear Gamer

Spel kommer och går – backloggen består

RSS 2.0